牧會者의 길 - 238 第5章 牧會者와 食口指導 第1節 牧會者의 指導姿勢 1. 목회자가 가져야 할 지도자세 2) 관심이 있어야 한다 - 2 우리가 심령을 지도하기 위해서는 상대의 마음을 관찰할 줄 알고, 상대의 어려운 문제에 대해서 민감해야 되는 것입니다. 장사하는 사람들은 어떤 집에 가서 개가 짖어도 이 집이 이 물건을 사줄지 안 사줄지 안다구요. 많이 하다 보면 사줄 사람의 표정이 어떻다는 통계가 나오는 것입니다. 그리고 안 사겠다고 하는 사람에게 사게 할 수 있는 기준, 그런 능력도 있어야 되는 것입니다. 그런 경험을 많이 하면, 상대를 쓱 만나 그 얼굴을 보면 벌써 걱정이 있는지 대번에 안다구요. 무얼 보면 아느냐 하면 눈을 보고 입술을 보면 안다구요. 심각해질 때는 눈이 다르고 입이 달라진다구요. 그래요, 안 그래요? 좋아하게 되면 벌써 여기, 여기가 달라진다구요. 연구해 보라구요, 그런가 안 그런가. 웃으려고 할 때는 눈하고 입하고…. 왜 그러냐 하면, 얼굴에는 움직이는 것이 둘밖에 없다구요. 마음의 표정이 있으면 반드시 동작하게 돼 있는 거예요. 그러니 여러분이 말을 하면 좋아하는지 나빠하는지 대번에 안다는 거예요. 무얼 보고서 아느냐? 눈하고 입을 보고서 안다구요. 그걸 측정하게 되면 이 사람이 하하하 웃을 수 있는 도수가 얼마만큼 차 있다 하는 것을 안다는 거예요. 그 측정 방법을 캐치해 가지고, 여러분이 심령을 분석해 가지고 지도해 나가야 됩니다. 그러려면 관심이 있어야 합니다. 관심이 없어 가지고 그걸 캐치할 수 있어요? 선생님은 누구와도 사흘만 같이 있으면 그 사람의 모든 것을 캐치할 수 있다구요. 앉는 걸 봐도 힘들여 앉느냐 그렇지 않으냐 하는 것을 대번에 전부 다 분석할 수 있다구요. 지금 그것이 전부 다 화제거리라구요. 내가 자기 문제를 다루고, 자기 문제를 생각해 주고, 자기 문제를 문제삼으면 그 사람은 자연히 나에 대해서 고맙게 생각하고 관심을 안 가질 수 없다구요. 그걸 연구해야 된다구요. (69-166) 식구(피전도자)를 대할 때는 관심과 애착을 갖고 재미있게 대하라. (23-249) 완전한 주체 앞에는 반드시 상대자가 나타난다. 이것이 진리이다. 어디에서나 배워라. 그런 사람은 지나가는 거지의 발걸음, 새의 울음 소리에서도 계시를 받는다. 생각하지 않고 관심 갖지 않으면 좋은 것과 관계를 맺을 수 없다. 생각하고 관심을 가져서 좋은 것과 관계를 맺어라. (14-96) |
牧会者の道 - 238 第5章 牧会者と食口指導 第1節 牧会者の指導姿勢 1. 牧会者がもつべき指導姿勢 2) 関心がなければならない - 2 私たちが心霊を指導するためには相手の心を観察することができ、相手の難しい問題に対して敏感でなければなりません。商売する人たちは、ある家へ行って犬がほえただけでも、この家の人がこの品物を買ってくれるかどうかが分かるのです。多くやってみると、買ってくれる人の表情がどうだという統計が出るのです。そして買わないという人に買わせる基準、そういう能力もなければならないのです。 そういう経験を多くすれば、相手に会ってその顔をさっと見ればもう、心配があるのかどうか一遍に分かるのです。何を見れば分かるのかといえば、目を見て、唇を見れば分かるのです。深刻になる時は、目が変わり、口が変わるのです。そうですか、そうではないですか? 好きになればすぐここ、ここが変わるのです。研究してごらんなさい。そうかそうでないか。笑おうとするとき目と口と……。 なぜそうかといえば、顔には動くものが二つしかないのです。心の表情があるなら必ず動作するようになるのです。ですから皆さんが話をすれば、喜んでいるのか、嫌がっているのか一遍に分かるのです。何を見て分かるのかといえば、目と口を見て分かるのです。 それを測定してみれば、この人が「ハハハッ」と笑える度数がどのくらい満ちているかということが分かるのです。その測定方法をキャッチして、皆さんが心霊を分析して指導していかなければなりません。 そうしようとするならば関心がなければなりません。関心がなくてそれをキャッチできますか? 先生は誰とでも三日間だけ一緒にいれば、その人のすべてのことをキャッチすることができるのです。座るのを見ても大儀そうに座るのかそうでないのかを一遍に分析できるのです。今それが評判になっています。 私が、自分の問題を扱ってくれ、自分の問題を考えてくれ、自分の問題を問題視してくれたなら、その人は自然に私に対して有り難く考え、関心をもたないわけにはいかないのです。それを研究しなければならないのです。(六九―一六六) 食口(被伝道者)に対するとき、関心と愛着をもって興味深く対しなさい。(二三―二四九) 完全な主体の前には必ず相対が現れます。これが真理です。どこででも習いなさい。そういう人は通り過ぎるこじきの足どり、小鳥の鳴き声からも啓示を受けます。考えもせず関心をもたなければ、良いものと関係を結ぶことはできません。考え、関心をもって良いものと関係を結びなさい。(一四―九六) |
The Way Of The Spiritual Leader - 238 Chapter 5 - Ministering and Giving Guidance to the Members Section 1 - Attitude of the Minister When Giving Guidance 1. The Attitude that a Minister Should Have When Giving Guidance 2) You Have to Become Concerned - 2 In order to guide people on their spirituality, you have to be able to observe people's mind and be sensitive toward their difficulties. A salesman has the instinct to know just by listening to the way a dog barks, whether or not he can make a sale in that house or not. If he has been doing it for a long time, he can tell statistically what kind of facial expressions denote one's willingness to buy. Moreover, he needs to cultivate the ability to induce a reluctant person to change his mind and agree to a purchase. If you have enough of such experiences, then as you meet someone you can tell immediately if that person has some worry. You can tell by looking at his or her eyes and lips. When one becomes serious, one's eyes and mouth will change. Is this true or not? If they are happy, then you can see changes taking places here and here. You should try to research whether or not this is true. When you are about to smile, eyes and mouth . . . The reason is that there are only two things that affect the facial expressions. When there is something to be expressed in one's heart, then they will move. So, I can tell right away whether you are pleased or displeased just by looking at the way you speak. How can I tell? I see it from the way that your eyes and mouth move. If you can assess this, then you can see how much he is smiling and how close that is to his widest smile. You should get a handle on this calibration method, so that you can guide someone by analyzing his or her heart and spirit. In order to do this, you must pay lot of attention. How can you catch this without paying attention? If I can be with someone for four days straight, then I can tell everything about that person regardless who he is. When he sits down, I can analyze whether or not he sits down with difficulty or not. This has become a heated topic right now. If you deal with his problems, think about his problem and consider his problem as your own, he will naturally be grateful to you and be attentive. This is what you must research. (69-166) When you are dealing with a member, you must treat him with much affection and entertain him or her. (23-249) When there is an absolute subject, an object will surely emerge. This is the truth. No matter where you are, you must be learning. This type of person can receive revelation just by watching the way a passing beggar walks or from the sound of bird cry. If you do not reflect and are not concerned, then you cannot be connected to good things. You should make connections with the good things by contemplating and devoting your attention. (14-96) |
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