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방어기제로서의 불신(정신침략무기에 대한)

작성자wiwl|작성시간24.04.19|조회수49 목록 댓글 0

Disbelief as a Defence Mechanism

방어기제로서의 불신

 

 

In the face of widespread disbelief about mind-control, it seems worth analysing the basis of the mechanisms employed to maintain disbelief:

 

마인드 컨트롤에 대한 불신이 팽배한 상황에서 이 불신을 유지하기 위해 사용되는 메커니즘의 기초를 분석할 가치가 있어 보입니다.

 

 

i) In the sixties, Soviet dissidents received a significant measure of sympathy and indignant protest from western democracies on account of their treatment, most notedly the abuse of psychiatric methods of torture to which they were subjected. It is noteworthy that we seem to be able to access credulity, express feelings of indignant support when we can identify with victims, who share and support our own value system, and who, in this particular historical case, reinforced our own values, since they were protesting against a political system which also  threatened us at that time. Psychologically, it is equally important to observe that support from a safe distance, and the benefits to the psyche of attacking a split-off  ‘bad father’, the soviet authorities in this case, presents no threat to one’s internal system; indeed it relieves internal pressures.  On the other hand, recognizing and denouncing a similar offence makes very much greater psychic demands of us when it brings us into conflict with our own environment, our own security, our own reality.  The defence against disillusion serves to suppress paranoia that our father figure, the president, the prime minister, our governments – might not be what they would like to be seen to be.

 

60년대에 소련의 반체제 인사들은 서방 민주주의 국가들로부터 상당한 동정과 분노의 항의를 받았는데, 이 중 가장 눈에 띄는 것은 그들이 당했던 정신의학적 고문 방법의 남용이었습니다. 주목할 점은 우리가 피해자들과 동일시할 수 있을 때 신뢰에 접근할 수 있고, 분노하는 지지의 감정을 표현할 수 있는 것 같습니다. 피해자들은 우리의 가치 체계를 공유하고 지지하며, 이 특별한 역사적 사건에서 우리의 가치를 강화했습니다. 그들은 그 당시에도 우리를 위협했던 정치 체계에 항의하고 있었기 때문입니다. 심리적으로, 안전한 거리에서 지원을 관찰하는 것도 마찬가지로 중요하며, 이 경우 소련 당국인 분리된 '나쁜 아버지'를 공격하는 것이 정신에 미치는 이점은 누군가의 내부 시스템에 위협이 되지 않습니다. 실제로 그것은 내부 압력을 완화합니다. 반면에 유사한 범죄를 인식하고 비난하는 것은 그것이 우리 자신의 환경, 안전, 현실과 충돌할 때 우리에게 훨씬 더 큰 정신적 요구를 야기합니다. 환상이 깨지는 것에 대한 방어는 우리의 아버지인 대통령, 총리, 정부가 자신들이 보이고 싶은 모습이 아닐 수도 있다는 편집증을 억제하는 데 도움이 됩니다.

 

 

ii) The need to deposit destructive envy and bad feelings elsewhere, on account of the inability of the ego to acknowledge ownership of them – reinforces the usefulness of persons or groups, which will serve to contain those, disowned, projected feelings which arouse paranoid anxieties. The concepts of mind-invasion strike at the very heart of paranoid anxiety, causing considerable efforts to dislodge them from the psyche. The unconscious identification of madness with dirt or excrement is an important aspect of anal aggression, triggering projective identification as a defence.

 

자아가 소유권을 인정할 수 없기 때문에 파괴적인 시기심과 나쁜 감정을 다른 곳에 예치해야 할 필요성은 편집증적인 불안을 유발하는 소유되지 않고, 투사된 감정들을 억제하는 역할을 할 사람이나 집단의 유용성을 강화합니다. 정신침입의 개념은 편집증적 불안의 중심부를 강타하여 그들을 정신에서 몰아내기 위한 상당한 노력을 유발합니다. 무의식적으로 광기를 흙이나 배설물과 동일시하는 것은 항문 공격성의 중요한 측면이며 방어로서 투사적 동일시를 촉발합니다.

 

 

iii) To lay oneself open to believing that a person is undergoing the experience of being invaded mentally and physically by an unseen manipulator requires very great efforts in the self to manage dread. 

 

사람이 보이지 않는 조종자에 의해 정신적으로나 육체적으로 침략당하는 경험을 겪고 있다고 믿으려면 두려움을 관리하기 위해 스스로 매우 큰 노력이 필요합니다.

 

 

iv) The defence against the unknown finds expression‎ in the split between theory and practice; between the scientist as innovator and the society who can make the moral decisions about his inventions; between fact and science fiction, the latter of which can present preposterous challenges to the imagination without undue threat, because it serves to reinforce a separation from the real.

 

미지의 것에 대한 방어는 이론과 실천 사이의 분열; 혁신가로서의 과학자와 그의 발명에 대한 도덕적 결정을 내릴 수 있는 사회 사이의 분열; 사실과 공상과학 사이의 분열로 표현됩니다. 공상과학은 지나친 위협 없이 상상력에 터무니없는 도전을 줄 수 있습니다. 공상과학은 현실과의 분리를 강화하는 역할을 하기 때문입니다.

 

 

v) Identification with the aggressor. Sadistic fantasies, unconscious and conscious, being transferred on to the aggressor and identified with, aid the repression of fear of passivity, or a dread of punishment. This mechanism acts to deny credulity to the victim who represents weakness. This is a common feature of satanic sects. 

 

공격자와의 식별. 무의식적이든 의식적이든 가학적인 환상은 공격자에게로 전달되고 동일시되어 수동성에 대한 두려움이나 처벌에 대한 두려움을 억제하는 데 도움이 됩니다. 이 메커니즘은 약점을 나타내는 피해자에 대한 신뢰를 거부하는 역할을 합니다. 이것이 사탄종파의 공통적인 특징입니다.

 

 

vi) The liberal humanist tradition which denies the worst destructive capacities of man in the effort to sustain the belief in the great continuity of cultural and scientific tradition; the fear, in one’s own past development, of not being ‘ongoing’, can produce the psychic effect of reversal into the opposite to shield against aggressive feelings. This becomes then the exaggerated celebration of the ‘new’ as the affirmation of human genius which will ultimately be for the good of mankind, and which opposes warning voices about scientific advances as being pessimistic, unenlightened, unprogressive and Luddite.  Strict adherence to this liberal position can act as overcompensation for a fear of envious spoiling of good possessions, i.e. cultural and intellectual goods.

 

문화적, 과학적 전통의 위대한 연속성에 대한 믿음을 유지하려는 노력에서 인간의 최악의 파괴적 능력을 부인하는 자유주의적 인본주의 전통; 자신의 과거 발달이 '진행 중'이 아니라는 두려움은 공격적인 감정을 보호하기 위해 반대로 반전하는 정신적 효과를 낼 수 있습니다. 그러면 이는 궁극적으로 인류의 이익을 위한 것이 될 인간의 천재성을 확인하는 것으로서 '새로운 것'에 대한 과장된 축하가 되며, 이는 과학적 진보에 대한 경고의 목소리가 비관적이고, 계몽되지 않고, 진보적이지 않으며 러다이트적이라고 반대합니다. 이러한 자유주의적 입장을 엄격하게 고수하는 것은 선망의 대상이 되는 좋은 소유물, 즉 문화적, 지적 재화를 시기해서 훼손하는 것에 대한 두려움에 대한 과잉 보상으로 작용할 수 있습니다.

 

 

vii) Denial by displacement is also employed to ignore the harmful aspects of technology. What may be harmful for the freedom and good of society can be masked and concealed by the distribution of new and entertaining novelties. The technology, which puts a camera down your gut for medical purposes, is also used to limit your freedom by surveillance. The purveyors of innovative technology come up with all sorts of new gadgets, which divert, entertain and feed the acquisitive needs of insatiable shoppers, and bolster the economy. The theme of “Everything’s up to date in Kansas City” only takes on a downside when individual experience – exploding breast implants, say – takes the gilt off the gingerbread. Out of every innovation for evil (i.e. designed for harming and destroying) some ‘good’  (i.e. public diversion or entertainment) can be promoted for profit or crowd-pleasing.

 

이동에 의한 거부는 기술의 해로운 측면을 무시하기 위해 사용되기도 합니다. 사회의 자유와 이익에 해로울 수 있는 것들은 새롭고 재미있는 신기한 것들을 배포하여 가려지고 은폐될 수 있습니다. 의료 목적으로 카메라를 내장에 설치하는 기술은 감시를 통해 자유를 제한하는 데에도 사용됩니다. 혁신적인 기술을 제공하는 업체들은 만족할 줄 모르는 쇼핑객들의 탐욕스러운 요구를 전환하고, 즐겁게 하고, 충족시키며, 경제를 활성화시키는 모든 종류의 새로운 장치를 내놓고 있습니다. “캔자스시티에서는 모든 것이 최신입니다"라는 주제는 개인의 경험, 예를 들어 유방 보형물 폭발 같은 가치를 떨어뜨리는 경우 불리한 입장을 취하게 됩니다. 악을 위한 모든 혁신(즉, 해를 끼치고 파괴하기 위해 고안된 것) 중 일부 '선'(즉, 대중의 관심을 전환시키는 것이나 오락)은 이익을 위해 또는 군중을 즐겁게 하기 위해 촉진될 수 있습니다.

 

 

viii) Nasa is sending a spacecraft to Mars, or so we are told.  They plan to trundle across the Martian surface searching for signs of water and life. We do not hear dissenting voices about its feasibility.

Why is it that, when a person accounts that their mind is being disrupted and they are being persecuted by an unseen method of invasive technology, that we cannot bring ourselves to believe them?  Could it be that the horror involved in the empathic identification required brings the shutters down? 

Conversely, the shared experience of the blasting of objects into space brings with it the possibilities of shared potency or the relief that resonates in the unconscious of a massive projection or evacuation – a shared experience which is blessed in the name of man’s scientific genius.

 

NASA가 화성에 우주선을 보내고 있다고 합니다. 그들은 물과 생명체의 흔적을 찾아 화성 표면을 횡단할 계획입니다. 실행가능성에 대해 반대하는 목소리는 들리지 않습니다.

사람들이 그들의 정신이 파괴되고 있고 보이지 않는 침입 기술에 의해 박해를 받고 있다고 말할 때 우리는 왜 그것을 믿을 수 없는 걸까요? 필요한 감정이입과 관련된 공포가 셔터를 내려놓는 것이 아닐까요?

반대로, 물체를 우주로 발사하는 공유된 경험은 공유된 힘의 가능성이나 대규모 투사 또는 대피에 대한 무의식 속에 울려퍼지는 안도감을 가져옵니다. 이는 인간의 과학적 천재성이라는 이름으로 축복받은 공유된 경험입니다.

 

 

ix) The desire ‘not to be taken in’, not to be taken for a fool, provides one of the most powerful and common defence mechanism against credulity. 

 

바보로 오해받지 않으려는 욕구, ‘속고싶지 않다'는 바람은 신뢰에 대한 가장 강력하고 일반적인 방어 메커니즘 중 하나를 제공합니다.


 

출처: http://www.globalresearch.ca/on-the-need-for-new-criteria-of-diagnosis-of-psychosis-in-the-light-of-mind-invasive-technology/7123

 

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