THE NATURE OF SELF-REALIZATION IN VEDĀNTA!
VEDĀNTA의 자기 실현의 본성!
In Vedānta, Self-Realization is an “understanding,” an “awareness” of
that which is. It is our real nature—our real Self.
How can that which alone is “real” be “real-ized” or made more real?
It can only be “recognized” as such.
Nothing gained, nothing lost…
Vedānta에서, 자아 실현은 그것의 "이해", "인식"입니다. 그것은 우리의
진짜 본성, 즉 진정한 자아입니다.
혼자만의 "존재"가 "실현화"되거나 보다 현실화될 수 있는 방법은 무엇입니까?
그것은 단지 "인식"될 수 있을 뿐입니다.
아무것도 얻지도 잃어버린 것도 아닌 ...
पाया कहे सो बांवरा, खोया कहे सो कूड़
पाया खोया कुछ नहीं, जीओं का तओं भरपूर –कबीर
Pāyā kahe so bāṅwarā, khōyā kahe so kūda /
Pāyā khōyā kucha nahin, jeeon kā teeon bharpūr // ~Kabir
He who calls it an ‘attainment’ is crazy;
and he who considers it as lost is phony;
Nothing ever attained or lost,
the Real remains ever so full and complete.
'달성'이라고 부르는 사람은 분별하지 못하는 자다.
잃어버린 것으로 간주하는 사람은 사기꾼입니다.
절대 달성하거나 잃어버린 것이 없으며,
존재는 여전히 완전하고 완벽합니다. ~ 카 비르
In the similar vein, Gurubani sings:
비슷한 맥락에서 구루 바니 (Gurubani)는:
ना नेड़े, ना दूर, सर्वत्र्र् भरपूर, हादरा हज़ूर
Nā naidey nā dūr, sarvattra-bharpūr, hādrā hadūr…Gurubani
Neither near nor far; full and all pervading, ever-present everywhere…
가까이도 멀지도 않다. 충만하고 모든 곳에 두루 하며, 도처에 존재하는 ...
That which is, has verily been recognized as such.
This is long and short of Self-realization.
그것이 바로 그러한 것으로 인식되었습니다.
이것은 단지 자기 실현의 성숙함과 부족함일 따름입니다.
The Gita (2.16) assures us that ‘the unreal never is; the real never
ceases to be.’ So, the Real, the Witnessing Principle, the Unchanging
Consciousness Principle, is always there as being/presence-awareness.
The sages and seers of the world have talked about enlightenment by
way of concession for the not-yet-enlightened.
The Self is ever-enlightened. Being our very self, it is ever-attained—
nitya-siddha-vastu. So, all teachings are in the nature of the Self
teaching the Self about the Self by the Self.
Because the Self is all there is. It is ‘wisdom seeking wisdom.’
바가바드기타 (2.16)는 '비존재는 결코 존재하는 것으로 인식되지 않고, 존재는 결코 존재하지 않는 것으로 인식되지 않는다.' 그래서, 실체, 주시자의 본질, 불변의 의식 본질은 현존 / 존재 각성으로 항상 존재합니다.
세계의 현자들과 선구자들은 아직 깨닫지 못한 사람들을 위해 자비를 통해 깨달음에 관해 이야기해 왔습니다. 자아는 언제나 깨달음아 있습니다. 존재함 그 자체가 자아이기 때문에, 그것은 항상 달성된 것입니다 - 시드다 - 바스 투 . 그러므로, 모든 가르침은 자아의 본질에 있습니다. 자아에 의한 자아에 대한 가르침입니다. 왜냐하면 자아가 모두 있기 때문입니다.
'지혜를 구하는 지혜'입니다.
One of my teachers used to say:
내 선생님 중 한 명이 말하기를
गंगाजी के पानी को, गंगाजी से लेकर, गंगाजी को अर्पित कर के, गंगाजी जी को खुश करना है.
아프간, 아프가니스탄, 아프가니스탄, 아프가니스탄, 아프가니스탄 ,...
It is as if, to take the water of the Ganges from the Ganges itself, and to make the Ganges happy by offering it back to the Ganges.
그것은 마치 이와 같네, 갠지스 강 자체에서 갠지스의 물을 취하여, 다시 갠지스에 제공함으로써 갠지스강을 마르지 않게하는 것처럼.