[1월 17일] 워크북 17과
I see no neutral things.
나는 중립적인 것은
아무것도 보지 않는다.
1 This idea is another step in the direction of identifying cause and effect as it really operates. You see no neutral things because you have no neutral thoughts. It is always the thought that comes first, despite the temptation to believe that it is really the other way around. This is not the way the world thinks, but you must learn that it is the way you think. If it were not so, perception would have no cause and would itself be the cause of reality. In view of its highly variable nature, this is hardly likely.
1
오늘의 아이디어는
실제로 작동하는 대로의
원인과 결과를
확인하는 방향으로
한걸음
더 나아가는 것이다.
네가
중립적인 것은
아무것도
보지 않는 이유는,
너에게는
중립적인 생각이
전혀 없기 때문이다.
반대로 믿고 싶은
유혹에도 불구하고,
먼저 오는 것은
언제나 <생각>이다.
이 말은
세상이 생각하는
방식은 아니다.
하지만 너는 이것이
네가 생각하는 방식임을
배워야 한다.
그렇지 않다면
지각에는
원인이 없을 것이며,
지각 자체가
실재의 원인이 될 것이다.
지각의
변화무쌍한 특성을
고려했을 때,
그럴 리가 없다.
2. In applying today's idea, say to yourself, with eyes open:
2
오늘의 아이디어를 적용할 때는
눈을 뜬 채로 다음과 같이 말하라.
3 I see no neutral things because I have no neutral thoughts.
3
나는 중립적인 것은
아무것도 보지 않는다.
나에게 중립적인
생각이란 없기 때문이다.
4 Then look about you, resting your glance on each thing that catches your eye long enough to say:
4
그런 다음
주위를 둘러보면서,
눈에 띄는 각 대상을 계속
바라보며, 다음과 같이 말하라.
5 I do not see a neutral _____, because my thoughts about _____ are not neutral.
5
나는 중립적인
_____을 보지 않는다.
_____에 대한 나의 생각은
중립적이지 않기 때문이다.
6. For example, you might say:
6
예를 들어
다음과 같이 말할 수 있다.
7 I do not see a neutral wall, because my thoughts about walls are not neutral.
I do not see a neutral body, because my thoughts about bodies are not neutral.
7
나는
중립적인 벽을 보지 않는다.
벽에 대한 나의 생각은
중립적이지 않기 때문이다.
나는
중립적인 몸을 보지 않는다.
몸에 대한 나의 생각은
중립적이지 않기 때문이다.
8 As usual, it is essential to make no distinction between what you believe to be animate or inanimate, pleasant or unpleasant. Regardless of what you may believe, you do not see anything which is really alive and really joyous. That is because you are unaware as yet of any thoughts which are really true and therefore really happy.
8
여느 때처럼 네가
생물이라고 믿는 대상과
무생물이라고 믿는 대상,
유쾌하다고 믿는 대상과
불쾌하다고 믿는 대상을
구분하지 않는 것이
아주 중요하다.
네가 무엇을 믿든,
너는 정말로 살아있고
정말로 기쁨을 주는 것은,
아무것도 보지 않는다.
너는 아직
정말로 참인 생각,
따라서
정말로 행복한 생각은
아무것도 알아차리지
못하기 때문이다.
9 Three or four specific practice periods are recommended and no less than three are required for maximum benefit even if you experience resistance. However, if you do, the length of the practice period may be reduced to less than the minute or so which is otherwise recommended.
9
구체적인 연습 시간을
3, 4회 가질 것을 권하며,
혜택을 극대화하려면
저항을 느끼더라도
3회보다 적게 하지는 말라.
매번 약 1분간
연습할 것을 권하지만,
저항을 느낀 다면
1분 미만으로 줄일 수도 있다.
ㅡ 기적수업ㆍ공부모임 ㅡ